وبلاگ

صفحه اصلی / وبلاگ
Photo: Unsplash

تولید محتوای خوب به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

استایل نگارش و روشی که موجب جذب موثر مخاطب به محتوای تولید شده می‌شود، نیاز به مهارت تولید محتوا دارد که در این نوشته به این مهارت‌ها می‌پردازیم.

1. مهارت داستان‌نویسی یا روایت
مهارت نویسندگی عمدتاً با گذشت زمان و افزایش تجربیات نویسندگی حاصل می‌شود. توانایی خلق یک روایت و تسلط به روند این کار، مهارتی است که برای تولید کننده محتوا ضروری است. نویسنده قبل از تولید محتوا باید بتواند کلیت موضوع را در ذهن تجسم نماید. این روش باعث جلوگیری از اتلاف زمان خواهد شد. در این میان، فرقی نمی‌کند که موضوعیت آن تولید محتوا چه باشد، می‌تواند محتوای یک پست وبلاگ باشد یا یک داستان تخیلی کوتاه.

 

2. مهارت پژوهش‌گری
مسلماً می‌توان کارهایی را در حوزه تولید محتوا پیدا کرد که نیاز به پژوهش، منبع‌یابی و ارجاعات نداشته باشد، ولی برای اینکه کار باکیفیت و معتبری ارائه شود لازم است که مهارت پژوهش‌گری مورد توجه قرار گیرد. این مهارت عمدتاً مشتمل بر مصاحبه و منبع‌یابی می‌باشد. یکی از مهمترین دلایل تمایل اکثر مشتریان به سپردن کار تولید محتوای خود به نویسندگان باتجربه، همین مهارت پژوهش‌گری آنان است.

 

3. مهارت ویراستاری
ویراستاری به معنای مرور مجدد محتوای تولید شده و رفع تمامی نواقص، اشتباهات و کم و کاست‌های محتوا است. این یک مهارت مهم و اساسی است و بدون آن، محتوای تولید شده آماده انتشار نخواهد بود. مخاطبین عاشق محتواهای بدون نقص و ایراد هستند و جذب آن خواهند شد. افزایش تاثیرگذاری محتوا در سایه ویراستاری مناسب آن یک مزیت رقابتی بزرگی برای کسب و کارها ایجاد می‌کند.

 

4. مهارت مدیریت ایده‌پردازی
توانایی کنار آمدن با ایده‌های داستان‌سرایی و متناسب‌سازی آنها با خط و مشی کلی محتوا یک مهارت کلیدی در کار تولید محتواست. مشتریان حوزه تولید محتوا از تولید کننده محتوا انتظار دارند که ایده‌های ارائه شده آنها بدون خارج شدن از هدف اصلی و به بهترین نحو ممکن پیاده‌سازی شود.

 

5. مهارت برندسازی
یکی از اهداف اصلی کسب و کارها این است که با تولید و ارائه محتوایی جذاب، برند کسب و کار خود را در ذهن مشتریان تثبیت نمایند. لذا داشتن مهارت در این حوزه و آگاهی از نحوه تاثیر محتوا در برندسازی بسیار حیاتی می‌باشد. البته روش کار ممکن است برای کسب و کارهای مختلف متفاوت بایکدیگر باشد. بر خلاف محتوای تولید شده برای کسب و کارها، ممکن است برندسازی در سایر حوزه‌های نشر که اهداف متفاوتی را تعقیب می‌کنند چندان مورد توجه قرار نگیرد.

 

6. مهارت بهینه‌سازی یا سئوی محتوا
یکی دیگر از مهارت‌های کلیدی در حوزه تولید محتوا، مهارت بهینه سازی و سئوی محتوا می‌باشد. سئوی محتوا به معنای انتخاب عنوان مناسب، نگارش محتوای بهینه شده، کلمات کلیدی مرتبط، لینک‌سازی و سایر کارهایی است که باعث ارتقای محتوا در موتورهای جستجوی آنلاین می‌شود. داشتن احاطه کافی به این مهارت باعث خواهد شد که مشتریان بالقوه بیشتری جذب محتوای تولید شده شوند.

 

7. مهارت اشتراک‌گذاری
توانایی تولید محتوای مناسب برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی یک مزیت رقابتی مهمی برای کسب و کارها ایجاد می‌کند و آنها را قادر می‌سازد تا از طریق کانال‌های متعددی بتوانند مشتریان بالقوه را جذب نموده و سود خود را افزایش دهند. این کار ممکن است نیاز به بروزرسانی محتوا متناسب با نوع رسانه اجتماعی صورت پذیرد. توانایی به کارگیری این مهارت، به طور موثری باعث افزایش آورده مالی کسب و کارهای تجاری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی، می توانید دیدگاه خود را در مورد این مطلب ارسال نمایید.

جستجو در وبلاگ