وبلاگ

صفحه اصلی / وبلاگ

تولید محتوا چیست و چرا اهمیت دارد؟

تولید محتوا روشی کارآمد برای ارتباط موثر کسب و کارها با مخاطبین و مشتریان بالقوه بوده و یک ابزار ضروری برای پیشرفت و سوددهی هر کسب و کاری است.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا رویکردی است مبتنی بر بازاریابی استراتژیک که هدف آن تولید و انتشار محتوای باارزش، متمرکز و پیوسته می‌باشد تا از آن طریق مورد نظر خود را جلب و نهایتاً باعث ایجاد مشتری و کسب درآمد برای کسب و کارها شود. این واقعیت در بین بسیاری از مدیران کسب و کارها مشخص شده است که مردم از حجمه بی‌پایان تبلیغات تجاری خسته شده اند و بسیاری از این تبلیغات توسط مشتریان بالقوه نادیده گرفته می‌شود. حال که تبلیغات تجاری نمی‌توانند در جذب مشتریان بالقوه به طور موثر عمل نمایند، کسب و کارها به دنبال روش‌های جایگزین کارآمدتری هستند. بدون شک ایجاد ارتباط موثر دوطرفه با مشتری یکی از موثرترین رویکردها برای جلب اعتماد مشتریان است. تولید محتوا، یک ابزار ایجاد ارتباط با مخاطبین و مشتریان بالقوه می‌باشد. این کار می‌تواند با استفاده از تولید پست‌های متنی، پادکست‌های صوتی، فایل‌های ویدیویی و غیره انجام پذیرد. لذا محتوا می‌تواند به اشکال مختلفی به مخاطبین عرضه شود.

به عنوان مثال تولید و انتشار مجله‌های رایگان الکترونیکی در حوزه کسب و کار موردنظر می‌تواند مشتریان را به خرید تشویق نماید. محتوای این مجله‌ها می‌تواند مواردی نظیر معرفی محصولات، مقایسه آنها با یکدیگر، معرفی تولیدکنندگان، نظرات مشتریان و نظایر اینها باشد. رویکردهایی نظیر این، حتی اگر نتواند به طور مستقیم مشتریانی به همراه داشته باشد، در طولانی مدت باعث افزایش اعتماد مشتریان به برند آن کسب و کار خواهد شد.

بنابراین، تولید محتوا شکلی موثر از برقراری ارتباط کسب و کارها با مشتریان می‌باشد که باعث جلب اعتماد مشتری و تبدیل شدن او به یک شریک تجاری قابل اعتماد می‌باشد. توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که در تولید محتوا هدف اساسی ارائه اطلاعات مفید، راهنمایی، آموزش و مورادی نظیر این بوده و قرار نیست به طور مستقیم محصولی معرفی و فروخته شود. نباید تولید محتوا را با محتواهای تبلیغاتی نظیر کاتالوگ‌ها و بروشورها اشتباه گرفت.

 

تولید محتوا چرا اهمیت دارد؟

امروزه کسب کارها به اهمیت تولید محتوا واقف شده اند و می‌دانند که در عرصه رقابت با رقیبان بدون ایجاد محتوایی ارزشمند برای مخاطبین، شکست آنها حتمی است. کسب و کارهای بزرگ و کوچک در حال سرمایه گذاری برای جلب نویسندگانی هستند که بتوانند محتوای ارزشمندی برای آنها تولید کنند. هرچند تولید محتوا مختص صاحبان کسب و کارها نبوده و امروزه سازمان‌های دولتی و خصوصی، سازمان‌های چندملیتی، بنیادهای عمومی و حتی دولت‌ها به اهمیت تولید محتوا پی برده اند. آنها می‌دانند که برای انجام چنین کاری به نویسندگان ماهر و توانمندی نیاز دارند. تولید محتوا نه تنها باعث جلب و نگه داشتن مشتریان می‌شود بلکه شما را در صحنه رقابت با سایرین به مراتب بالاتری ارتقاء خواهد داد.

با توجه به اینکه تولید محتوا یک حرفه تخصصی بوده و موفقیت در آن به مهارت نویسنده یا تولید کننده محتوا در برقراری ارتباط موثر با مخاطبین بستگی دارد، لذا کسب و کارهایی که بر اهمیت تولید محتوا واقف بوده و قصد تولید محتوایی ارزشمند را دارند، نویسنده‌های خود را از بین سایت‌های کاریابی پیدا نمی‌کنند. آنها دنبال نویسندگانی هستند که توانایی بالایی در روایت‌گری، نگارش و نشر داشته باشند.

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی، می توانید دیدگاه خود را در مورد این مطلب ارسال نمایید.

جستجو در وبلاگ