وبلاگ

صفحه اصلی / وبلاگ

معرفی رشته زبان روسی

هدف این رشته تربیت مترجمان ورزیده در زمینه‌های فرهنگی، ادبی و علوم انسانی است تا با توجه به زمینه تخصصی خود، نیاز واحدهای مربوط به زبان را تأمین نمایند.

بهترین زمان برای شروع یادگیری زبان

اینکه برای یادگیری زبان، مواد درسی چه باشند یا روش‌های مطالعه چگونه باشند احتیاج به بحثی طولانی دارد که سعی می کنیم کلیات آن را در این نوشته مطرح نماییم.

ضرورت یادگیری زبان انگلیسی

انگلیسی را می‌توان «زبان گفتگو» نامید. چراکه به نظر می‌رسد همه مردم جهان پذیرفته‌اند که برای گفتگو و ارتباط با یکدیگر از زبان انگلیسی استفاده نمایند.

ویژگی های یک مترجم خوب

مترجم باید محتوای متن و قصد نویسنده را بخوبی درک کند. باید از دانشی وسیع در زبان مبدأ و مقصد برخوردار باشد و مثل یک هنرپیشه خوب به کلمات حیات و حرکت ببخشد.

اهمیت ترجمه در توسعه روابط جوامع انسانی

هر واژه علاوه بر معنای لغوی دارای بار احساسی به خصوصی است که باید به درستی انتقال داده شود. اینجاست که نقش ترجمه در روابط انسانی اهمیت می‌یابد.

بهترین روش برای یادگیری گرامر زبان

اگر دوست ندارید تمرین‌های گرامر را انجام دهید یا آموزش ببینید، عمل به توصیه‌ی این نوشته می‌تواند برای شما اهمیت یبشتری پیدا کرده و راهگشا باشد.

مزیت های یادگیری زبان خارجی چیست؟

در این نوشته دلایلی ارائه می‌شود که یادگیری یک زبان‌ خارجی چه نقش و اهمیتی بر زندگی شما دارد و به کمک آن درهای زیادی به روی‌تان گشوده می‌شود.

روش های موثر در یادگیری زبان

برای یادگیری زبان باید تا جائی‌که می توانید تمرین کنید. درست مانند هر مهارت دیگری، هرچه بیشتر تمرین کنید مهارت‌هایتان افزایش یافته و بهبود خواهند یافت.

اصول اولیه و اساسی ترجمه کدامند؟

در این مطلب فرآیند ترجمه را به گام های مجزا تقسیم کرده و روشی اصولی برای ترجمه یاد می گیریم. این فرآیند در شش گام اساسی تبیین و تشریح گردیده است.

انواع استراتژی برای یادگیری زبان

استراتژی های یادگیری بر مبنای نوع یادگیری به هشت نوع تقسیم بندی می‌شوند. در این مطلب به بررسی انواع مختلف استراتژی یادگیری بالاخص یادگیری زبان می پردازیم.

جستجو در وبلاگ